Regulamin
- Poradnia InRelatio jest Poradnią zajmującą się problemami rodziny – ze szczególnym uwzględnieniem dzieci.
- Poradnia świadczy następujące usługi: psychoterapia, diagnoza psychologiczna, konsultacje psychiatryczne, warsztaty, poradnictwo psychologiczne i rodzicielskie.
- Poradnia mieści się w Warszawie przy ul. Bukowińska 22 lok. 203
- Poradnia jest czynna od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8-20, soboty i niedziele w zależności od umówionej wizyty.
- Pacjent może dokonać rejestracji telefonicznie, pod numerem telefonu 502-366-912, za pośrednictwem formularza kontaktowego na naszej stronie internetowej www.inrelatiorodzina.pl, e-mailem na adres: kontakt@inrelatiorodzina.pl lub osobiście w Poradni – codziennie, w godzinach pracy Poradni. Terminy spotkań Pacjenta z terapeutami lub lekarzem psychiatrą są ustalane według grafiku pracy tych specjalistów.
- Każdy rodzaj konsultacji lub terapii jest wykonywany przez wykwalifikowanych specjalistów.
- Terapia/spotkanie/badanie trwa: od 30 do 90 minut w zależności od terapii. Czas i rodzaj usługi jest ustalany wcześniej z Pacjentem.
- Pacjent ma prawo do otrzymania pomocy zgodnie z aktualną wiedzą i umiejętnościami specjalistów.
- Pacjent ma prawo do ochrony dóbr osobistych, tajemnicy badań i terapii.
- Wszystkich pracowników Poradni obowiązuje zasada poufności, a w przypadku terapeutów i lekarzy – tajemnica zawodowa.
- Dane osobowe pacjentów są chronione zgodnie z Polityką prywatności Poradni, stosownie do przepisów powszechnie obowiązujących.
- Nasi terapeuci i lekarze zobowiązani są przestrzegać w swojej pracy zasad etyki zawodowej, a także życzliwie i kulturalnie traktować pacjentów, szanując ich godność osobistą i prawo do intymności oraz nie nadużywać zaufania Pacjentów.
- Korzystanie z usług Poradni jest dobrowolne i wymaga zgody Pacjenta – w tym dziecka niepełnoletniego.
- Osoba korzystająca z usług Poradni, a będąca osobą niepełnoletnią ma obowiązek zgłoszenia się do Poradni z Rodzicem/ Opiekunem prawnym, którego zgoda na świadczenie usług jest wymagana.
- Pacjenci mają pełną swobodę w zadawaniu pytań dotyczących celu postępowania, jego przebiegu, wyniku i sposobie ich udostępniania, a także jego kosztach i zasadach płatności. Pracownicy Poradni, terapeuci i lekarze zobowiązani są udzielić możliwie najbardziej wyczerpujących odpowiedzi na powyższe pytania Pacjenta, a w razie jakichkolwiek wątpliwości z jego strony – odstąpić od usługi.
- Po odbytej konsultacji Pacjent ma prawo domagać się od terapeuty wydania mu pisemnych zaleceń co do dalszego sposobu postępowania w jego przypadku.
- Korzystanie z usług Poradni jest odpłatne.
- Pacjent lub jego reprezentant ustawowy zobowiązany jest uiścić opłatę za usługę Poradni z góry (zgodnie z cennikiem usług dostępnym na stronie internetowej lub w Poradni). W przypadku nieuiszczenia opłaty za usługę Poradnia może odmówić wykonania usługi.
- Każda wizyta Pacjenta jest potwierdzana przez pracownika sekretariatu Poradni, na 24 godziny przed planowanym terminem spotkania.
- Jeżeli Pacjent nie może stawić się na umówione spotkanie, jest zobowiązany do powiadomienia o tym Poradni, z co najmniej 48-mio godzinnym wyprzedzeniem, wówczas rezygnacja usługi odbywa się bez płatności za nieodbytą wizytę, w innym przypadku Pacjent ponosi koszt wizyty.
- Odmienne zasady płatności dotyczą wizyt u Psychiatry, za które płatność odbywa się w dniu dokonania rezerwacji bez możliwości zwrotu płatności w przypadku odwołania wizyty.
- Istnieje możliwość jednokrotnego przełożenia terminu wizyty u Psychiatry z co najmniej 48-mio godzinnym wyprzedzeniem. W takim wypadku uiszczona opłata zostaje zaliczona na poczet nowego terminu wizyty.
- W przypadku spóźnienia się Pacjenta na spotkanie ze Specjalistą, skraca się ono o czas spóźnienia Pacjenta, bez wpływu na cenę usługi.
- Rodzice/ Opiekunowie prawni mogę uczestniczyć w zajęciach wraz z dziećmi, chyba, że forma zajęć będzie wymagała zostawienia dzieci pod opieką prowadzącego, o czym Rodzice/Opiekunowie będą poinformowani przez zajęciami.
- W uzasadnionych przypadkach Poradnia może odmówić lub zaprzestać świadczenia usług osobom indywidualnym lub różnym podmiotom. Decyzje o odmowie lub zaprzestaniu podejmuje Dyrektor Poradni.
- Pacjent zobowiązany jest zachowywać się kulturalnie oraz utrzymywać w czystości i porządku pomieszczenia, z których korzysta. W przypadku wyrządzonych szkód, pokrywa ich koszty.
- Dokumentacja psychologiczna udostępniana Pacjentowi nie zawiera dokumentacji poufnej tj. osobistych notatek psychologa/psychoterapeuty/psychiatry, protokołów badań, kwestionariuszy, wytworów pacjenta itp., które objęte są tajemnicą zawodową.
- Dokumentację psychologiczną lub medyczną udostępnia się Pacjentom:
- do wglądu w siedzibie na ul. Woziwody 15 w Warszawie, w godzinach otwarcia;
- poprzez sporządzenie jej wyciągów, odpisów, kopii lub na elektronicznym nośniku danych;
- poprzez przesłanie drogą elektroniczną.
- Pacjent zgłasza pisemnie wniosek o udostępnienie dokumentacji, określając również, w jakiej formie ma to nastąpić.
- Udostępnia się dokumentację do wglądu Pacjenta:
- w siedzibie jednostki
- w godzinach od 10 do 18
- w dniach od poniedziałku do piątku
- niezwłocznie nie później niż 14 dni roboczych od złożenia wniosku o udostępnienie dokumentacji medycznej.
- Sporządza się wyciąg, odpis lub kopie dokumentacji medycznej Pacjenta w terminie nie późniejszym niż 14 dni od złożenia wniosku o udostępnienie dokumentacji medycznej. Jest ona do odebrania osobistego lub przez umocowaną do tego osobę przez Pacjenta w siedzibie jednostki.
- W ciągu 14 dni od złożenia wniosku zostaną wykonane skany dokumentacji i przesłane drogą elektroniczną.
- Wniosek dostępny jest w rejestracji Poradni.
- Za pierwsze udostępnienie dokumentacji opłat nie pobiera się. Za każdy kolejny komplet wydanej Pacjentowi dokumentacji pobiera się opłatę 5 zł od strony.
Oświadczam, że zapoznałem się z powyższym regulaminem i będę go przestrzegać.
…………………………………………………………………………………………
Data i czytelny podpis pacjenta składającego oświadczenie – pacjent 1
…………………………………………………………………………………………
Data i czytelny podpis pacjenta składającego oświadczenie – pacjent 2
…………………………………………………………………………………………
Data i czytelny podpis pracownika Poradni przyjmującego oświadczenie